Barvna teorija - popoln vodič po svetu barv 1. del

05. 05. 2021

Svet barv- popolni vodič po barvnih kombinacijah

Tako kot vse ostale vede je tudi svet umetnosti, oblikovanja in barv bogat s strokovnimi izrazi. Splošno razumevanje barvne terminologije bo prišlo v pomoč, tako poslovnem kot tudi zasebnem področju . V tem članku vam predstavljamo osnovne izraze, ki se najpogosteje uporabljajo v kromatičnem svetu ter nasvete za kombiniranje barv, na kar se da harmoničen in usklajen način.

Osnovni izraziV slovenski literaturi najpogosteje barvni ton, a tudi pestri ton, pestrost, barvnost, odtenek ... Lastnost barve, s katero razlikujemo barvo od barve in se odraža v njenem imenu: rdeča, zelena, škrlatna, peščena ... Barvitost je definirana z razporeditvijo barv na barvnem krogu. Barve enake barvitosti imajo lahko različno svetlost in nasičenost. Svetlost in nasičenost pri isti barvitosti definirata (barvni) odtenek.

Barvna svetlost - je značilnost, ki barvi določa svetlostno stopnjo. Po barvni svetlosti ločimo SVETLE in TEMNE barve. Najsvetlejša je rumena, najtemnejša pa vijoličasta barva. Če po svetlosti razvrstimo tudi nevtralni barvi (črno in belo), lahko trdimo, da je bela najsvetlejša, črna pa najtemnejša.

 
Barvna čistost je značilnost, ki predstavlja NASIČENOST, MOČ, ŽIVOST BARVE. Barva je nasičena, ko je do konca napolnjena s sabo, kadar ne vsebuje nič bele in črne, npr. močno oranžna, rumena, rdeča, modra, zelena in vijoličasta. Nasičenim barvam pravimo, da so polne, močne, pestre.  Nasičenost barve lahko spreminjamo z MEŠANJEM. Barva z dodajanjem bele, sive, črne ali nasprotne barve postane NENASIČENA. Pri tem se spreminja njena moč.
 

Tople vs. Hladne barve - "Tople" barve so tiste, ki spominjajo ali simbolizirajo toploto, medtem ko "hladne" barve pripisujejo ledu in hladnejšim temperaturam. Na primer: rdeča, oranžna, rumena in rdeče-vijolična so tople barve, modra, vijolična, zelena in modro-zelena pa hladne barve.

 

Psihologija barve

Zdaj, ko smo zaključili s hitrim uvodom v teorijo barv, bi morali na hitro pokukati še v psihologijo barv. To je pomembno, ker izbrane barve in odtenki določajo ton, kako se vaše stranke in uporabniki počutijo glede vašega spletnega mesta, vizitk in / ali pisarniških prostorov. Pri izbiri barvne kombinacije ne gre za izbiro barv, ki so vam všeč, temveč za izbiro barv, ki vzbujajo čustva, ki jih iščete pri svojem občinstvu oz. kupcu. Zato je pri oglaševanju potrebno biti še posebej pozoren pri iziri pravih barv in njihovih kompinacij.

 

"Barva je moč, ki neposredno vpliva na dušo." ~ Wassily Kandinsky

 

Spodaj je kratka predstavitev različnih odtenkov in asociacij, ki jih pogosto izzovejo:

Rdeča: navdušenje, nevarnost, energija, pogum, moč, jeza.
Oranžna: ustvarjalnost, navdušenje, zdravje, sreča, spodbuda, ravnotežje.
Rumena: sonce, upanje, optimizem, svetloba, pozitivnost, svežina.
Zelena: zdravje, narava, prenova, radodarnost, svežina, okolje.
Modra: svoboda, zaupanje, ekspanzivnost, zanesljivost, vera, navdih.
Vijolična: licenčnina, razkošje, moč, ponos, ustvarjalnost, skrivnost.

Tople barve običajno ustvarjajo energijo in navdušenje ter vzbujajo strast, hladne barve pa pomirjajo in sproščajo.

 

 

cookie icon
Uporabljamo piškotke, da bi razumeli kako uporabljate spletno mesto in izboljšali uporabniško izkušnjo. To vključuje tudi personalizacijo vsebine in oglasov. Za urejanje ali odjavo uporabe piškotkov kliknite tukaj. Z nadaljevanjem ogleda spletnega mesta ali zaprtjem tega obvestila se strinjate z našo uporabo piškotkov.

Nastavitve zasebnosti

Spletna analitika

Oglasi

Spletni piškotki

Izberete lahko do 5 izdelkov za primerjavo:

    Primerjaj Zapri primerjavo